Saturday, August 4, 2007

Hot Life

Been busy yesterday but chope!, did you all manage to catch the momsie and her angel at the profile page? yup, in the midst of fetching d maid home, driving to MIL house and 1U, I managed to post the pic.

I know, Saturday right, no life but write post. Being SAHM kinda like this wan. Everyday also weekend, hehe...I know, sure you all working people would say "ceh! Sai Mang la (literally translated to "Hot Life"), can be "siew lai lai".heheh..

Why am i talking like this, its our "national slang" so to speak. Also, in conjunction with the post I'm about to paste by 5xmom whom I stumbled upon recently. Funny read. Good things must be shared among family and friends :


"Sempena bulan kemerdekaan, saya akan blog dalam BM!

Saya sudah jemu baca berita basi. Tiap-tiap hari tak ada lain cerita. Jadi mulai hari ini saya hendak tulis karangan saya dalam Bahasa Malaysia. Tetapi sayang sekali saya tidak dapat tukar semua pos saya kepada BM kerana itu celaka mia syarikat yang sumbat duit masuk poket saya kata blog saya mesti ditulis dalam Bahasa Inggeris.

Cakap pasal Bahasa Inggeris, itu celaka mia pompuan-pompuan semua kata saya dan lain-lain rakyat negara kita tidak fasih B.I. kerana B.I. bukan bahasa ibunda kita. Niamah, kurang ajar betul. Mereka beranjing betina kata bahasa mereka lebih cun kerana orang amalika, kulit putih kononnya.. Niamahfulat, I ingin tanya, eh, celaka, lu olang amalika bukan olijinal mia. Lu mia nenek moyang dahulu kena buang negara dari England ke amalika sebab nenek moyang hampa semua banduan. Keturunan banduan-banduan semua tau?

Kurang-kurang, negara saya dijajahi oleh orang Inggeris yang sebenar, jadi setidaknya, bahasa luntun (london) saya lebih cun dari dia orang. Hampeh betul. Jadi saya pun dah tulan dan tembak balik. Bila kita di alam siber, bukan tengok bahasa siapa lebih canggih. Kita tulis itu pos-pos dan dapat bayaran untuk SEO. Bukan English composition test lah. Niamah. Saya hentam balik kata, “Tak kira bahasa siapa lebih canggih. Yang penting, SEO skills. Siapa boleh lawan saya? Pos-pos saya masuk tempat #1 di Google.” Bhutoh mak hang, mereka semua cukup pandang rendah rakyat kita. KNN.

Anyway, the translated version :

I am writing this post in my national language, Bahasa Malaysia because we are going to celebrate our independent day on 31st August. Basically, the above is how much I love my country. How beautiful my country is. The national flower is hibiscus. The national food is nasi lemak. The national past time is blogging and calling each other names.

The end.

My translation correct or not? Say YES!
(and sorry I didn’t reply comments today ‘cos I was out the whole day watching Simpson)"
- 5Xmom

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008. Modified by Shireen Loh.

Back to TOP